Gå direkt till :
Visa info ( Klicka här )
Finns inte förarbetet, kommer du till startsidan för att söka förarbeten.
Förarbeten till :
Sök andra medverkande i offentliga utredningar :
Medverkande i utredning : Inger Björneloo
Observera att flera personer kan ha samma namn och att stavningen av namnet kanske inte är helt perfekt.
Sören Öman har förmodligen inte medverkat i utredning med personen, men väl med många andra.
Visa information om utredningen från kommittéberättelsen ( Klicka här )
Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman
Källa : Sveriges riksdag / Regeringskansliets rättsdatabaser
Inger Björneloo har skrifter i biblioteksdatabasen
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Inger Björneloo i biblioteksdatabasen ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Inger Björneloo i
Våra bästa äppelkakor, 2019, Björneloo, Inger, Bokförlaget Inger Björneloo, [Mölndal]
Björneloo, Inger, From straight answers to complex questions a study of premises for learning for sustainable development, 2018, MTM, Johanneshov, Thylander, Gillian
Franck, Olof, Hermansson Adler, Magnus och Björneloo, Inger, Samhällsämnenas didaktik – F-åk 3, 2017, MTM, Johanneshov
Franck, Olof, Hermansson Adler, Magnus och Björneloo, Inger, Samhällsämnenas didaktik : F – åk 3, 2013, 1. uppl., Studentlitteratur, Lund och Polen
Björneloo, Inger, Hållbar utveckling att undervisa utifrån helheter och sammanhang, 2012, TPB, Johanneshov
Björneloo, Inger, Hållbar utveckling : att undervisa utifrån helheter och sammanhang, 2011, 2., [uppdat.] uppl., Liber, Stockholm och Egypten
Björneloo, Inger, Lärande på hållbar väg, 2010, Rev. vers., Världsnaturfonden WWF, Solna
Björneloo, Inger, Hållbar utveckling : att undervisa utifrån helheter och sammanhang, 2008, 1. uppl., Liber, Stockholm och Spanien
Björneloo, Inger, Innebörder av hållbar utveckling en studie av lärares utsagor om undervisning, 2008, TPB, Enskede
Björneloo, Inger, Innebörder av hållbar utveckling : en studie av lärares utsagor om undervisning, 2007, Acta Universitatis Gothoburgensis, Göteborg
Drivers and barriers for implementing learning for sustainable development in pre-school through upper secondary and teacher education: Göteborg Workshop 27–29 March 2006, 2007, Björneloo, Inger och Nyberg, Eva, UNESCO, Paris
Björneloo, Inger, Lärande på hållbar väg, 2007, Världsnaturfonden WWF, Solna
Björneloo, Inger och Sträng, Monica H., Möte med Universeum : rapport från fyra studier om Universeum som lärandemiljö, 2006, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg
Björneloo, Inger, Mårdsjö Olsson, Ann-Charlotte och Pramling Samuelsson, Ingrid, Kommunikation som akt och objekt : ett didaktiskt utvecklingsprojekt i flerspråkiga klasser, 2004, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg
Björneloo, Inger, From straight answers to complex questions : a study of premises for learning for sustainable development, 2004, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg, Thylander, Gillian
Björneloo, Inger, Från raka svar till komplexa frågor : en studie om premisser för lärande för hållbar utveckling, 2004, Univ., Inst. för pedagogik och didaktik, Göteborg
"Stenar sjunker hur små de än är" : kompetensutveckling i naturvetenskap, miljö och teknik med personal inom barnomsorg och skola, 2003, Björneloo, Inger, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg
Björneloo, Inger, Olika språk – mångfaldens pedagogiska möjligheter? : kunskapsutveckling i mötet praktik och teori, Språkpolitik : rapport från ASLA:s höstsymposium, Göteborg, 9–10 november 2000, 2002, s. 3–6, Uppsala : Association suédoise de linguistiquée (ASLA) (Svenska fören. för tillämpad språkvetenskap), 2002
Björneloo, Inger och Nyström, Monica, Naturvetenskap & teknik [År] 3 Vår gemensamma värld., 2001, 1. uppl., Adastra läromedel och KalmarSund tr., Sollentuna och Kalmar
Björneloo, Inger och Nyström, Monica, Naturvetenskap & teknik. 2, Växa och förändras, 2001, 1. uppl., Adastra läromedel, Sollentuna
Björneloo, Inger och Nyström, Monica, Naturvetenskap & teknik Lärarpärm 1–3, 2001, 1. uppl., Adastra läromedel och KalmarSund tr., Sollentuna och Kalmar
Björneloo, Inger och Nyström, Monica, Naturvetenskap & teknik, 2000, Adastra läromedel, Sollentuna
Björneloo, Inger och Nyström, Monica, Naturvetenskap & teknik. 1, Leva och lära, 2000, 1. uppl., Adastra läromedel, Sollentuna
Björneloo, Inger och Nyström, Monica, Naturvetenskap & teknik 1 Leva och lära, 2000, 1. uppl., Adastra läromedel och KalmarSund tr., Sollentuna och Kalmar
Björneloo, Inger och Nyström, Monica, Naturvetenskap & teknik 2 Växa och förändras, 2000, 1. uppl., Adastra läromedel och KalmarSund tr., Sollentuna och Kalmar
Inger Björneloo har skrifter i SwePub hos Kungl. biblioteket (Artiklar och annat material av personer vid svenska lärosäten)
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Inger Björneloo i SwePub ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Inger Björneloo i SwePub
Franck, Olof, Björneloo, Inger och Hermansson Adler, Magnus, Samhällsämnenas didaktik F – Åk 3, 2013, Studentlitteratur, Lund
Björneloo, Inger, Handlingskompetens på schemat, Aktionsforskning i praktiken – förskola och skola på vetenskaplig grund/2., [rev.] uppl., 2012, Lund : Studentlitteratur
Björneloo, Inger, Hållbar utveckling. Att lära utifrån helheter och sammanhang, 2011, Liber, Stockholm
Björneloo, Inger, Lära för livet genom sagan och skogen, Barns lärande i ett livslångt perspektiv / Pia Williams och Sonja Sheridan (red.), 2011,, s. 226–234, Stockholm : Liber
Björneloo, Inger, Skola på hållbar väg – skolors arbete inom hållbar utveckling : Varje människas rätt till ett värdigt liv (s 57–65), WWF rapport. Red: WWF, Susie Broquist-Lundegård, Nina Wolf, Erika Åberg & Gittan Mattsson., 2010, 1/2010
Björneloo, Inger, Hållbar utveckling. Att undervisa utifrån helhet och sammanhang., 2008, Liber, Stockholm
Björneloo, Inger, Naturvetenskap och teknik i fokus för arbetslag. Skolutveckling i Mölndal med aktionsforskning som metod, 2008, Skolverket, Stockholm
Björneloo, Inger, Utveckling av lärares yrkesspråk. Rapport från kompetensutveckling i Partille kommun 1998–2000, 2008, University of Gothenburg, Göteborg
Björneloo, Inger, Innebörder av hållbar utveckling: en studie av lärares utsagor om undervisning, 2007, Göteborg University, Göteborg
Björneloo, Inger, Leka och lära i skogen, Förskoletidningen, 2007 nr 5/07, s. 28–36
Drivers and Barriers for Implementing Learning for Sustainable Development in Pre-School through Upper Secondary and Teacher Education. Technical Paper 4:2007. United Nations och Göteborgs universitet: Paris/Göteborg (Göteborg Workshop 27–29 March 2006)., 2007, Björneloo, Inger och Nyberg, Eva, UNESDOC, Paris, France
Björneloo, Inger och Sträng Haraldsson, Monica, Möte med Universeum : rapport från fyra studier om Universeum som lärandemiljö, 2006, Göteborg University, Göteborg
Björneloo, Inger, Reflektioner kring utbildning för hållbar utveckling., Från Naturvetenskap och specialpedagogik till hållbar utveckling inom lärarutbildning. Kongresspublikation från 8:e nordiska lärarutbildningskongressen den 15–18 september i Vasa. Åbo akademi, Finland. 2005 och Carina Österåker (red) Kongresspublikation från Nordiska lärarutbildningskongressen den 15–18 september 2004 i Vasa Åbo Akademi, Finland, 2005
Björneloo, Inger, Barns möte med Universeum, In Ellen K. Henriksen & Marianne Ødegaard (red.) Naturfagenes didaktikk – en disiplin i forandring? Høyskoleforlaget, Kristiansand, Norway. och I Henriksen, E. K. & Ødegaard, M. (red.): Naturfagenes didaktikk – en disiplin i forandring?, 2004,, s. 489–502 och, s. 489–502, Kristiansand, Norge : Høyskoleforlaget och Kristiansand, Norge : Høyskoleforlaget
Björneloo, Inger, From straight answers to complex questions : a study of premises for learning for sustainable development, 2004, Göteborg University, Göteborg
Björneloo, Inger, Från raka svar till komplexa frågor : en studie om premisser för lärande för hållbar utveckling, 2004, Göteborg University, Göteborg
Björneloo, Inger, Mårdsjö, Ann-Charlotte och Pramling Samuelsson, Ingrid, Kommunikation som akt och objekt : ett didaktiskt utvecklingsprojekt i flerspråkiga klasser, 2004, Göteborg University, Göteborg
Björneloo, Inger, Blommor är inte ogräs, Handledarskap Kompetensutveckling med Skolbarn 6–16 år, 2003, 5 nr 4, s. 6–8
Björneloo, Inger, Elevers möte med Universeum, Kompetensutveckling med Skolbarn 6–16 år, 2003, 13 nr 4, s. 44–54
Björneloo, Inger, landström, j, Pramling Samuelsson, Ingrid och Sträng Haraldsson, Monica, Stenar sjunker hur små de än är. Kompetensutveckling i naturvetenskap, teknik och miljö med personal inom barnomsorg och skola, 2003, University of Gothenburg, Göteborg
Björneloo, Inger, Utomhuspedagogik – ett vinnande koncept i läs- och skrivinlärningen, OMEP NYTT, 2002 nr 2, s. 11–14
Björneloo, Inger och Nyström, M, Naturvetenskap och teknik 1–3, 2001, Adastra läromedel, Stockholm
Björneloo, Inger, Drivers and Barriers for Implementing Learning for Sustainable Development in Pree-School trough Upper Secondary and Teacher education, 2000, Unesco, Paris
Björneloo, Inger, Leka, mat och cälek. Barns reflektioner kring frågan Hur vet man att något är levande?, Förskoletidningen, 2000, 26 nr 3, s. 22–29
Björneloo, Inger, Understanding Mathematics 4–11 years, Report to The Council of Europe from the Conference ‘Understanding Mathematics’ in Sheffield, June1988., 1998
Sökningar efter Inger Björneloo
Sök på Sören Ömans hemsida efter Inger Björneloo
Sök hela webben efter Inger Björneloo
Sök på regeringens och riksdagens hemsidor efter Inger Björneloo
Sök om Inger Björneloo förekommer i domstolsavgöranden
Sök kontaktuppgifter till Inger Björneloo på :
eniro.se | hitta.se | merinfo.se | mrkoll.se | ratsit.se