Gå direkt till :
Visa info ( Klicka här )
Finns inte förarbetet, kommer du till startsidan för att söka förarbeten.
Förarbeten till :
Sök andra medverkande i offentliga utredningar :
Medverkande i utredning : Henrik Engström
Observera att flera personer kan ha samma namn och att stavningen av namnet kanske inte är helt perfekt.
Sören Öman har förmodligen inte medverkat i utredning med personen, men väl med många andra.
Visa information om utredningen från kommittéberättelsen ( Klicka här )
Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman
Dir. 2022:8 Inrättande av Utbetalningsmyndigheten [ pdf || ]Dir. 2022:137 Tilläggsdirektiv till Utredningen om inrättande av Utbetalningsmyndigheten (Fi 2022:01) [ pdf || ]Dir. 2022:138 Tilläggsdirektiv till Ändamålsenliga undantag från strandskyddet för de areella näringarna (M 2022:18) [ pdf || ]
Visa information om utredningen från kommittéberättelsen ( Klicka här )
Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman
Utredningsdirektiv för utredningen ( 5 st. ) :
Visa ( Klicka här )
Källa : Sveriges riksdag / Regeringskansliets rättsdatabaser
Henrik Engström har skrifter i biblioteksdatabasen
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Henrik Engström i biblioteksdatabasen ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Henrik Engström i
Backlund, Per, Engström, Henrik och Wilhelmsson, Ulf, Spelforskning i Sverige [Elektronisk resurs] LevelUp projektrapport, 2024, Högskolan i Skövde, Skövde
LasseMajas detektivbyrå – Skorpionens gåta, 2023, AB Svensk Filmindustri, Stockholm
Koohnavard, Saina, Tepe, Jan, Johansson, Veronica, Arltoft, Emma, Engström, Henrik och Thornquist, Clemens, Mode och spel [Elektronisk resurs] en förstudie för nya digitala möjligheter till hållbar utveckling, 2022
Karlsson, Tobias, Brusk, Jenny och Engström, Henrik, Level Design Processes and Challenges [Elektronisk resurs] A Cross Section of Game Development, Games and Culture, 2022, 1–29
Bäckström, Caroline, Rolfson, Tanja, Engström, Henrik, Knez, Rajna och Larsson, Margaretha, Expecting parents' perceptions of the digital parental support "childbirth journey" constructed as a serious game [Elektronisk resurs] an intervention study, Digital Health, 2022, 8
Engström, Henrik, Game development research, 2022, Produced by Swedish Agency for Accessible Media, [Malmö]
Toftedahl, Marcus, Being Local in a Global Industry [Elektronisk resurs] Game Localization from an Indie Game Development Perspective, 2022, University of Skövde, Skövde
Su, Yanhui, Bringing Game Analytics to Indie Game Publishing [Elektronisk resurs] Method and Tool Support for Indie Mobile Game Publishing, 2022, University of Skövde, Skövde
Bäckström, Caroline A., Engström, Henrik, Knez, Rajna och Larsson, Margaretha, Digital Tools as Parental Support—A Study Protocol Describing Prospective Development and Exploration of Two Digital Tools for Parents [Elektronisk resurs], Frontiers in Digital Health, 2021, 3, 1–9
Engström, Henrik och Backlund, Per, Serious games design knowledge [Elektronisk resurs] Experiences from a decade (+) of serious games development, EAI Endorsed Transactions on Serious Games, 2021, 1–13
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, Data-driven method for mobile game publishing revenue forecast [Elektronisk resurs], Service Oriented Computing and Applications, 2021
Su, Yanhui, Backlund, Per, Engström, Henrik och Strand, Mattias, Data-driven Method for Mobile Game Publishing Marketing Promotion [Elektronisk resurs], 2021
Areizaga Blanco, Ander och Engström, Henrik, Patterns in Mainstream Programming Games [Elektronisk resurs], INTERNATIONAL JOURNAL OF SERIOUS GAMES, 2020, 7 nr 1, 97–126
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, A data-driven model for mobile game new version update evaluation [Elektronisk resurs], 2020, Digital Games Research Association (DiGRA), Tampere
LasseMajas detektivbyrå – Tågrånarens hemlighet, 2020, SF Studios, Stockholm
Brusk, Jenny och Engström, Henrik, Marvinter [Elektronisk resurs] A case study of an inclusive transmedia storytelling production, Convergence. The International Journal of Research into New Media Technologies, 2020, 1–21
LasseMajas detektivbyrå – Tågrånarens hemlighet, 2020, SF Studios, Stockholm
Westin, Thomas, Brusk, Jenny och Engström, Henrik, Activities to Support Sustainable Inclusive Game Design Processes [Elektronisk resurs], EAI Endorsed Transactions on Creative Technologies, 2020, 6 nr 20
Isaksson, Pia Siri, Autzen, Kirstine, Wigh, Leif, Bergman, Linda, Östlind, Niclas, Guermouche, Oscar, Isaksson, Pia Siri och Larsson, Svante, Verk tidskrift nr 3 2020, tema: Samtid -Framtid [Elektronisk resurs], 2020, Bergman, Linda och Fessé, Susanne, Verk Tidskrift (Linda Bergman)
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, Comprehensive review and classification of game analytics [Elektronisk resurs], Service Oriented Computing and Applications, 2020
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, Business Intelligence Challenges for Independent Game Publishing [Elektronisk resurs], International Journal of Computer Games Technology, 2020
Engström, Henrik, Game development research, 2020, First edition, University of Skövde och Stema Specialtryck AB, Sweden och Borås
Bankler, Victor, Castagnino Ugolotti, Vania och Engström, Henrik, A Game to Support Children’s Participation in Urban Planning [Elektronisk resurs], 2020, Digital Games Research Association (DiGRA), Tampere
Engström, Henrik, Game Development Research [Elektronisk resurs], 2020, 1, University of Skövde, Skövde
Toftedahl, Marcus och Engström, Henrik, A Taxonomy of Game Engines and the Tools that Drive the Industry [Elektronisk resurs], 2019, Digital Games Research Association (DiGRA)
Henrik Engström har skrifter i SwePub hos Kungl. biblioteket (Artiklar och annat material av personer vid svenska lärosäten)
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Henrik Engström i SwePub ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Henrik Engström i SwePub
Backlund, Per, Engström, Henrik och Wilhelmsson, Ulf, Spelforskning i Sverige : LevelUp projektrapport, 2024, Högskolan i Skövde, Skövde
Karlsson, Tobias, Brusk, Jenny och Engström, Henrik, Level Design Processes and Challenges : A Cross Section of Game Development, Games and Culture, 2023, 18 nr 6, s. 821–849, : Sage Publications
Wirman, Hanna, Bankler, Jon Victor, Prax, Patrick, Engström, Henrik, Garda, Maria B., Fiadotau, Mikhail, Grabarczyk, Pawel och Gissurardóttir, Salvor, From ‘doomsday talks’ to ‘excitement at last’ : A case study of incorporating sustainability perspectives into formal game education, 2023
Bäckström, Caroline, Rolfson, Tanja, Engström, Henrik, Knez, Rajna och Larsson, Margaretha, Expecting parents' perceptions of the digital parental support "childbirth journey" constructed as a serious game : an intervention study, Digital Health, 2022, 8, : Sage Publications
Engström, Henrik och Backlund, Per, Serious games design knowledge : Experiences from a decade (+) of serious games development, EAI Endorsed Transactions on Serious Games, 2022, 6 nr 1, s. 1–13, : European Alliance for Innovation (EAI)
Koohnavard, Saina, Tepe, Jan, Johansson, Veronica, Arltoft, Emma, Engström, Henrik och Thornquist, Clemens, Mode och spel : en förstudie för nya digitala möjligheter till hållbar utveckling, 2022
Su, Yanhui, Bringing Game Analytics to Indie Game Publishing : Method and Tool Support for Indie Mobile Game Publishing, 2022, University of Skövde, Skövde
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, Data-driven method for mobile game publishing revenue forecast, Service Oriented Computing and Applications, 2022, 16 nr 1, s. 67–76, : Springer
Toftedahl, Marcus, Being Local in a Global Industry : Game Localization from an Indie Game Development Perspective, 2022, University of Skövde, Skövde
Brusk, Jenny och Engström, Henrik, Marvinter : A case study of an inclusive transmedia storytelling production, Convergence. The International Journal of Research into New Media Technologies, 2021, 27 nr 1, s. 103–123, : Sage Publications
Bäckström, Caroline A., Engström, Henrik, Knez, Rajna och Larsson, Margaretha, Digital Tools as Parental Support : A Study Protocol Describing Prospective Development and Exploration of Two Digital Tools for Parents, Frontiers in Digital Health, 2021, 3, s. 1–9, : Frontiers Media S.A.
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, Comprehensive review and classification of game analytics, Service Oriented Computing and Applications, 2021, 15 nr 2, s. 141–156, : Springer
Su, Yanhui, Backlund, Per, Engström, Henrik och Strand, Mattias, Data-driven Method for Mobile Game Publishing Marketing Promotion, Proceedings 2021 IEEE International Conference on e-Business Engineering ICEBE 2021, 2021,, s. 35–42, : IEEE
Areizaga Blanco, Ander och Engström, Henrik, Patterns in Mainstream Programming Games, INTERNATIONAL JOURNAL OF SERIOUS GAMES, 2020, 7 nr 1, s. 97–126, : Serious Games Society
Bankler, Victor, Castagnino Ugolotti, Vania och Engström, Henrik, A Game to Support Children’s Participation in Urban Planning, DiGRA ’20 – Proceedings of the 2020 DiGRA International Conference, 2020, Tampere : Digital Games Research Association (DiGRA)
Engström, Henrik, Game Development Research, 2020, 1, University of Skövde, Skövde
Engström, Henrik, Lyu, Ruimin, Backlund, Per, Toftedahl, Marcus och Rosendahl Ehmsen, Palle, Shared learning objectives in interdisciplinary projects : Game design in a Sino-Scandinavian context, Journal of University Teaching and Learning Practice, 2020, 17 nr 1, s. 1–22, Wollongong, NSW, Australia : University of Wollongong
Sato, Yukiko, Hanaoka, Hiroki, Engström, Henrik och Kurabayashi, Shuichi, An Education Model for Game Development by a Swedish-Japanese Industry-Academia Alliance, 2020 IEEE Conference on Games, 2020,, s. 328–335, : IEEE
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, A data-driven model for mobile game new version update evaluation, DiGRA ’20 – Proceedings of the 2020 DiGRA International Conference, 2020, Tampere : Digital Games Research Association (DiGRA)
Su, Yanhui, Backlund, Per och Engström, Henrik, Business Intelligence Challenges for Independent Game Publishing, International Journal of Computer Games Technology, 2020, 2020, s. 1–8, : Hindawi Publishing Corporation
Ugolotti, Vania Castagnino, Brusk, Jenny och Engström, Henrik, Crying in the game : an inductive analysis of a game that portraits benevolent sexism, Proceedings of the 14th European Conference on Games-based Learning, 2020,, s. 620–628, Reading, UK : Academic Conferences and Publishing International Limited
Westin, Thomas, Brusk, Jenny och Engström, Henrik, Activities to Support Sustainable Inclusive Game Design Processes, EAI Endorsed Transactions on Creative Technologies, 2020, 6 nr 20, : EAI
Westin, Thomas, Engström, Henrik och Brusk, Jenny, Towards Sustainable Inclusive Game Design Processes, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation, 2020,, s. 390–396, Cham : Springer
Berg Marklund, Björn, Engström, Henrik, Hellkvist, Marcus och Backlund, Per, What Empirically Based Research Tells Us About Game Development, The Computer Games Journal, 2019, 8 nr 3–4, s. 179–198, : Springer
Bevilacqua, Fernando, Engström, Henrik och Backlund, Per, Game-Calibrated and User-Tailored Remote Detection of Stress and Boredom in Games, Sensors, 2019, 19 nr 13, s. 1–43, : MDPI
Sökningar efter Henrik Engström
Sök på Sören Ömans hemsida efter Henrik Engström
Sök hela webben efter Henrik Engström
Sök på regeringens och riksdagens hemsidor efter Henrik Engström
Sök om Henrik Engström förekommer i domstolsavgöranden
Sök kontaktuppgifter till Henrik Engström på :
eniro.se | hitta.se | merinfo.se | mrkoll.se | ratsit.se