Gå direkt till :
Visa info ( Klicka här )
Finns inte förarbetet, kommer du till startsidan för att söka förarbeten.
Förarbeten till :
Sök andra medverkande i offentliga utredningar :
Medverkande i utredning : Pernilla Nilsson
Observera att flera personer kan ha samma namn och att stavningen av namnet kanske inte är helt perfekt.
Sören Öman har förmodligen inte medverkat i utredning med personen, men väl med många andra.
Visa information om utredningen från kommittéberättelsen ( Klicka här )
Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman
Dir. 2010:125 Rätten för Försvarsmaktens personal att använda våld och tvång i internationella insatser [ pdf |

SOU 2011:76 Våld och tvång under internationella militära insatser [ pdf |

Källa : Sveriges riksdag / Regeringskansliets rättsdatabaser
Pernilla Nilsson har skrifter i biblioteksdatabasen
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Pernilla Nilsson i biblioteksdatabasen ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Pernilla Nilsson i
Willermark, Sara, Högberg, Karin och Nilsson, Pernilla, Exploring technostress in disruptive teaching practices [Elektronisk resurs], International Journal of Workplace Health Management, 2023, 16 nr 4, 328–343
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, A social semiotic lens to capture meaning-making of polymeric concepts during modelling in chemistry education [Elektronisk resurs], Chemistry education, 2023
Nilsson, Pernilla och Lund, Jesper, Design for learning – involving teachers in digital didactic design (D 3 ) [Elektronisk resurs], Interactive Technology and Smart Education, 2023, 20 nr 1, 142–159
Willermark, Sara, Gellerstedt, Martin och Nilsson, Pernilla, Surviving or thriving? [Elektronisk resurs] Exploring school leaders’ perception of initiated digital transformation, School Leadership and Management, 2023, 1–23
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modeling as a Tool to Improve Second Language Learners’ Descriptions of Non-Spontaneous Chemistry Concepts [Elektronisk resurs], Science Education International, 2022, 33 nr 2, 181–191
Nilsson, Pernilla, Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in Teacher Education [Elektronisk resurs] Supporting Preservice Teachers' Reflections and Use of Digital Technologies in Science Teaching, 2022
Nilsson, Pernilla, Samverkan är häftigt, svårt, coolt och vingligt FDLIS – ett unikt samverkansprojekt om skolans digitalisering [Elektronisk resurs], Framtidens Digitala Lärande i Skolan (FDLIS), 2021, 11–33
Nordine, Jeffrey, Sorge, Stefan, Delen, Ibrahim, Evans, Robert, Juuti, Kalle, Lavonen, Jari, Nilsson, Pernilla, Ropohl, Mathias och Stadler, Matthias, Promoting Coherent Science Instruction through Coherent Science Teacher Education [Elektronisk resurs] A Model Framework for Program Design, Journal of Science Teacher Education, 2021, 32 nr 8, 911–933
Nilsson, Pernilla, Framtidens digitala lärande i skolan (FDLIS) [Elektronisk resurs], 2021, Högskolan i Halmstad Akademin för lärande, humaniora och samhälle
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modelling Based Teaching in Chemistry in a Multilingual Context – A Teaching Strategy to Improve Scientific Language of Second Language Learners? [Elektronisk resurs], 2021
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modelling Based Teaching in Chemistry in a Multilingual Context [Elektronisk resurs] A Teaching Strategy to Improve Scientific Language of Second Language Learners?, 2021
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modellbaserat lärande i det flerspråkiga klassrummet [Elektronisk resurs] En undervisningsmetod i kemi för att främja naturvetenskaplig språkutveckling hos elever med svenska som andraspråk?, 2020
Isaksson, Anna, Lindgren, John och Nilsson, Pernilla, G-CoRe [Elektronisk resurs] A pedagogical tool for gender mainstreaming in higher education, 2020
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modellbaserat lärande i det flerspråkiga klassrummet [Elektronisk resurs] En undervisningsmetod i kemi för att främja naturvetenskaplig språkutveckling hos elever med svenska som andraspråk?, 2020
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modellbaserat lärande i det flerspråkiga klassrummet [Elektronisk resurs] En undervisningsmetod i kemi för att främja naturvetenskaplig språkutveckling hos elever med svenska som andraspråk?, 2020
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, A Student-Active Approach to Science Models and Representation [Elektronisk resurs] A Way to Improve Scientific Language of Second Language Learners?, 2019
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, A Student-Active Approach to Science Models and Representation [Elektronisk resurs] A Way to Improve Scientific Language of Second Language Learners?, 2019
Persson, Hans och Nilsson, Pernilla, Kreativ och likvärdig NO-undervisning, 2018, Första upplagan, Liber, Stockholm
Persson, Hans och Nilsson, Pernilla, Kreativ & likvärdig NO-undervisning, 2018, MTM, Johanneshov
Schultze, Felix, Coteaching chemical bonding with upper secondary senior students : a way to refine teachers' PCK, 2018, Department of Social and Welfare studies, TESER, Technology and Science Education Research, Educational Science, Linköping University, Norrköping
Nilsson, Pernilla, Developing primary teachers’ TPACK through Digital Didactic Design (D 3 ) [Elektronisk resurs], 2018
Bergqvist, Anna, Teaching and learning of chemical bonding models [Elektronisk resurs] Aspects of textbooks, students’ understanding and teachers’ professional knowledge, 2017, Karlstads universitet
Medborgarskap i det digitala samhället – hur då då? – Almedalen 2017 [Elektronisk resurs], 2017, Högskolan i Skövde
Rehn, Erica och Nilsson, Pernilla, Virka filurer och andra figurer : [en inspirationsbok för stora & små], 2015, Norlén & Slottner, Kristinehamn och Lettland
Nilsson, Pernilla och Vikström, Anna, Making PCK explicit [Elektronisk resurs] Capturing Science Teachers´changing Pedagogical Content Knowledge (PCK) in the science classroom, 2015
Pernilla Nilsson har skrifter i SwePub hos Kungl. biblioteket (Artiklar och annat material av personer vid svenska lärosäten)
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Pernilla Nilsson i SwePub ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Pernilla Nilsson i SwePub
Forsler, Annika, Nilsson, Pernilla och Walan, Susanne, Capturing and Developing Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge using Video Reflection and Content Representation : In the Framework of the Refined Consensus Model, Abstract Book, 2023,, s. 542–542
Forsler, Annika, Nilsson, Pernilla och Walan, Susanne, Collective pedagogical content knowledge for teaching sustainable development, International Journal of Science and Mathematics Education, 2023, Dordrecht : Springer
Karlsson, Göran och Nilsson, Pernilla, Capturing student teachers’ TPACK by using T-CoRe and video-annotation as self-reflective tools for flexible learning in teacher education, Technology, Pedagogy and Education, 2023, 32 nr 2, s. 223–237, Abingdon : Routledge
Nilsson, Pernilla och Lund, Jesper, Design for learning – involving teachers in digital didactic design (D3), Interactive Technology and Smart Education, 2023, 20 nr 1, s. 142–159, Bingley : Emerald Group Publishing Limited
Nilsson, Pernilla, Cederqvist, Anne-Marie och Rundberg, Mattias, Tools for Learning – Promoting Reflection for Student Teachers´ Development of PCK, 2023
Papantonis Stajcic, Maria och Nilsson, Pernilla, Digital Tools in Preschool Science : To be or not to be, Abstract Book, 2023,, s. 480–481
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, A social semiotic lens to capture meaning-making of polymeric concepts during modelling in chemistry education, Chemistry Education Research and Practice, 2023, 24 nr 2, s. 659–673, Cambridge : RSC Publishing
Willermark, Sara, Högberg, Karin och Nilsson, Pernilla, Exploring technostress in disruptive teaching practices, International Journal of Workplace Health Management, 2023, 16 nr 4, s. 328–343, Bingley : Emerald Group Publishing Limited
Willermark, Sara, Högberg, Karin och Nilsson, Pernilla, Exploring technostress in disruptive teaching practices, International Journal of Workplace Health Management, 2023, 16 nr 4, s. 328–343
Willermark, Sara, Gellerstedt, Martin och Nilsson, Pernilla, Surviving or thriving? : Exploring school leaders’ perception of initiated digital transformation, School Leadership and Management, 2023,, s. 1–23, : Taylor & Francis Group
Isaksson, Anna, Lindgren, John och Nilsson, Pernilla, G-core as an innovative tool to support reflection in a higher education online course, ICERI2022 Proceedings, 2022,, s. 4466–4473, Valencia : IATED Academy
Nilsson, Pernilla, From PCK to TPACK – Supporting student teachers’ reflections and use of digital technologies in science teaching, Research in Science & Technological Education, 2022, Abingdon : Routledge
Nilsson, Pernilla, Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in Teacher Education : Supporting Preservice Teachers' Reflections and Use of Digital Technologies in Science Teaching, 2022
Nilsson, Pernilla, TPACK in teacher education, NARST 2022 International Conference Abstract Book, 2022
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modeling as a Tool to Improve Second Language Learners’ Descriptions of Non-Spontaneous Chemistry Concepts, Science Education International, 2022, 33 nr 2, s. 181–191, Izmir : International Council of Associations for Science Education
Widing, Lizette, MODELLING-BASED TEACHING IN CHEMISTRY IN A MULTILINGUAL CONTEXT : A tool to explore and visualise the non-spontaneous and abstract?, 2022, Linköping University Electronic Press, Linköping
Willermark, Sara, Abrahamsson, Maria, Adolfsson, Lisa, Frykman, Malin, Gellerstedt, Martin, Nilsson, Pernilla och Svensson, Lars, Where do we go from here? Didactic and organizational questions after the pandemic, ICERI2022 Proceedings, 2022,, s. 1144–1151, Valencia : The International Academy of Technology, Education and Development
Framtidens Digitala Lärande i Skolan (FDLIS) : Ett unikt samverkansprojekt, 2021, Nilsson, Pernilla, 1, Högskolan i Halmstad Akademin för lärande, humaniora och samhälle, Halmstad
Jaara Åstrand, Johanna, Arnqvist, Anders, Beach, Dennis, Alerby, Eva, Rönnerman, Karin, Williams, Pia, Nilsson, Pernilla, Olin-Scheller, Christina och Andersson, Per, Fel att sänka kraven på blivande lärare, Debatt Svenska Dagbladet 2021‑04‑13, 2021
Nilsson, Pernilla, Samverkan är häftigt, svårt, coolt och vingligt FDLIS – ett unikt samverkansprojekt om skolans digitalisering, Framtidens Digitala Lärande i Skolan (FDLIS), 2021,, s. 11–33, Halmstad : Högskolan i Halmstad, Akademin för lärande, humaniora och samhälle
Nordine, Jeffrey, Sorge, Stefan, Delen, Ibrahim, Evans, Robert, Juuti, Kalle, Lavonen, Jari, Nilsson, Pernilla, Ropohl, Mathias och Stadler, Matthias, Promoting Coherent Science Instruction through Coherent Science Teacher Education : A Model Framework for Program Design, Journal of Science Teacher Education, 2021, 32 nr 8, s. 911–933, Abingdon : Routledge
Nordine, Jeffrey, Nilsson, Pernilla och Stadler, Matthias, Promoting Coherent Science Teaching through Coherent Science Teacher Education : A Model Framework for Program Design, 2021
Widing, Lizette, Nilsson, Pernilla och Granklint Enochson, Pernilla, Modelling Based Teaching in Chemistry in a Multilingual Context : A Teaching Strategy to Improve Scientific Language of Second Language Learners?, 2021
Åkerfeldt, Anna, Andersson, Per, Godhe, Anna-Lena, Grönlund, Åke, Heintz, Fredrik, Hård af Segerstad, Ylva, Josefsson, Pernilla, Lindberg, Ylva, Lindstrand, Fredrik, Magnusson, Petra, Mannila, Linda, Masiello, Italo, Nilsson, Pernilla, Norén, Eva, Nouri, Jalal, Selander, Staffan, Skantz Åberg, Ewa, Hashemi, Sylvana Sofkova, Stenliden, Linnéa, Säljö, Roger, Tallvid, Martin, Viberg, Olga och Wennås Brante, Eva, "Fridolin backar in i framtiden om digitala läromedel", Dagens Nyheter, 2021 nr 2021‑12‑16
Åkerfeldt, Anna, Andersson, Per, Godhe, Anna-Lena, Nilsson, Pernilla och Sofkova Hashemi, Sylvana, "Fridolin backar in i framtiden om digitala läromedel", Dagens Nyheter, 2021,, s. 5–5, Stockholm : AB Dagens Nyheter
Sökningar efter Pernilla Nilsson
Sök på Sören Ömans hemsida efter Pernilla Nilsson
Sök hela webben efter Pernilla Nilsson
Sök på regeringens och riksdagens hemsidor efter Pernilla Nilsson
Sök om Pernilla Nilsson förekommer i domstolsavgöranden
Sök kontaktuppgifter till Pernilla Nilsson på :
eniro.se | hitta.se | merinfo.se | mrkoll.se | ratsit.se