Gå direkt till :
Visa info ( Klicka här )
Finns inte förarbetet, kommer du till startsidan för att söka förarbeten.
Förarbeten till :
Sök andra medverkande i offentliga utredningar :
Medverkande i utredning : Agneta Gulz
Observera att flera personer kan ha samma namn och att stavningen av namnet kanske inte är helt perfekt.
Sören Öman har förmodligen inte medverkat i utredning med personen, men väl med många andra.
Visa information om utredningen från kommittéberättelsen ( Klicka här )
Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman
Dir. 2023:173 En tydligare kunskapsinriktning i läroplanerna [ pdf |
]SOU 2025:19 Kunskap för alla – nya läroplaner med fokus på undervisning och lärande [ pdf |
]Källa : Sveriges riksdag / Regeringskansliets rättsdatabaser
Agneta Gulz har skrifter i biblioteksdatabasen ![]()
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Agneta Gulz i biblioteksdatabasen
( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Agneta Gulz i ![]()
Sjödén, Björn, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Barns läsande och digitala resurser, Barnet och boken, 2025, 141–160
Forskning, fake och fakta : lärarhandledning, 2024, Petri, Lisa och Gulz, Agneta, Teater Sagohuset, [Lund]
Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Scaffolding attention and perseverance skills in a diverse population of preschool children in Sweden [Elektronisk resurs], Learning and individual differences, 2024, 113
Haake, Magnus och Gulz, Agneta, Det oumbärliga klassrummet : en framställning på kognitionsvetenskaplig grund, 2024, Första utgåvan, Natur & kultur, [Stockholm]
Silvervarg, Annika, Blair, Kristen, Cutumisu, Maria och Gulz, Agneta, Assessment of students’ feedback behavior in agame-based automated feedback system [Elektronisk resurs] A cross-cultural replication study, 2022, Asia-Pacific Society for Computers in Education, Kuala Lumpur, Malaysia
Brännström, K. Jonas, Rudner, Mary, Carlie, Johanna, Sahlén, Birgitta, Gulz, Agneta, Andersson, Ketty och Johansson, Roger, Listening effort and fatigue in native and non-native primary school children [Elektronisk resurs], Journal of experimental child psychology (Print), 2021, 210
Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Betydelsen av kritiskkonstruktiv återkoppling för elevers lärande : ett learning science-perspektiv, Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, 2021, Sidorna 266–295
Gulz, Agneta, Kjällander, Susanne, Frankenberg, Sofia och Haake, Magnus, Early Math in a Preschool Context: Spontaneous Extension of the Digital into the Physical [Elektronisk resurs], IxD&A, 2020, 44, 129–154
Gulz, Agneta, Londos, Ludvig och Haake, Magnus, Preschoolers’ Understanding of a Teachable Agent-Based Game in Early Mathematics as Reflected in their Gaze Behaviors – an Experimental Study [Elektronisk resurs], International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2020, 30 nr 1, 38–73
Silvervarg, Annika, Wolf, Rachel, Blair, Kristen Pilner, Haake, Magnus och Gulz, Agneta, How teachable agents influence students responses to critical constructive feedback [Elektronisk resurs], Journal of Research on Technology in Education, 2020
Tärning, Betty, Lee, Yeon, Andersson, Richard, Månsson, Kristian, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Entering the black box of feedback neglect in a digital educational game for elementary school students [Elektronisk resurs], The Journal of the learning sciences, 2020
Gulz, Agneta, Haake, Magnus, Nirme, Jens och Gullberg, Marianne, Motion capture-based animated characters for the study of speech–gesture integration [Elektronisk resurs], Behavior Research Methods, 2019, 1–16
Tärning, Betty, Sjödén, Björn, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Young Children’s Experience and Preference of Feedback – Sense and Sensibility [Elektronisk resurs], IxD&A, 2019, 37, 206–230
Digitala lärresurser i matematikundervisningen Delrapport skola, 2018, Wallin, Johan, Hafsteinsdóttir, Elín, Samuelsson, Johan, Bergman, Eva, Bergman, Maria, Fundell, Sara, Gulz, Agneta, Helenius, Ola och Jahnke, Anette, Skolforskningsinstitutet och Lenanders Grafiska AB, [Solna] och Kalmar
Tärning, Betty, Flycht-Eriksson (Silvervarg), Annika, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Instructing a teachable agent with low or high self-efficacy – does similarity attract? [Elektronisk resurs], International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2018, 1–33
Digitala lärresurser i matematikundervisningen, 2017, Wallin, Johan, Hafsteinsdóttir, Elín, Samuelsson, Johan, Bergman, Eva, Bergman, Maria, Fundell, Sara, Gulz, Agneta, Helenius, Ola och Jahnke, Anette, Skolforskningsinstitutet, [Solna]
Digitala lärresurser i matematikundervisningen Delrapport förskola, 2017, Wallin, Johan, Hafsteinsdóttir, Elín, Samuelsson, Johan, Bergman, Eva, Bergman, Maria, Fundell, Sara, Gulz, Agneta, Helenius, Ola och Jahnke, Anette, Skolforskningsinstitutet, Stockholm
Wallin, Johan, Hafsteinsdottir, Elin, Samuelsson, Johan, Bergman, Eva, Bergman, Maria, Fundell, Sara, Gulz, Agneta, Helenius, Ola och Jahnke, Anette, Digitala lärresurser i matematikundervisningen, delrapport skola [Elektronisk resurs] Systematisk översikt 2017:02, 2017, Skolforskningsinstitutet, Solna
Axelsson, Anton, Andersson, Richard och Gulz, Agneta, Scaffolding Executive Function Capabilities via Play-&-Learn Software for Preschoolers [Elektronisk resurs], Journal of Educational Psychology, 2016, 108 nr 7, 969–981
Wallergård, Mattias, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Kognition möter teknik – att bygga en fungerande kurskedja för undervisning i människa-teknikinteraktion [Elektronisk resurs], 2016, Second Educational Conference for Swedish engineering programmes at university level, Lund 2–3 dec 2009, Lund
Husain, Layla, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Supporting Early Math [Elektronisk resurs] Rationales and Requirements for High Quality Software, The Journal of computers in mathematics and science teaching, 2015, 34 nr 4, 409–429
Kirkegaard, Camilla, Haake, Magnus, Gulz, Agneta och Silvervarg, Annika, Ascribed gender and charactersitics of a visually androgynous Teachable Agent [Elektronisk resurs], 2014, Tärning, Betty, Springer Berlin/Heidelberg, Berlin
Gulz, Agneta, Lärandet i den svarta boxen [Elektronisk resurs], Forum Axess, 2013, 2
Haake, Magnus, Hansson, Kristina, Gulz, Agneta, Schötz, Susanne och Sahlén, Birgitta, The slower the better [Elektronisk resurs] Does the speaker' speech rate influence children' performance on a language comprehension test?, International Journal of Speech-Language Pathology, 2013, 16 nr 2, 181–190
Intelligent, socially oriented technology [Elektronisk resurs] Projects by teams of master level students in cognitive science and engineering : Anthology of master level course papers, 2013, Balkenius, Christian, Gulz, Agneta, Haake, Magnus och Johansson, Birger, Cognitive Science, Lund University, Lund
Agneta Gulz har skrifter i SwePub hos Kungl. biblioteket (Artiklar och annat material av personer vid svenska lärosäten)
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Agneta Gulz i SwePub ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Agneta Gulz i SwePub
Carlie, Johanna, Sahlén, Birgitta, Waechter, Sebastian, Gulz, Agneta, Johansson, Roger, Brännström, Jonas och Andersson, Ketty, An exploratory study of teachers’ supportive communication during interactive book reading in the classroom, Language & Education, 2025, : Taylor & Francis
Sjödén, Björn, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Barns läsande och digitala resurser, Barnet och boken, 2025,, s. 141–160, Stockholm : Bokförlaget Stolpe
Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Scaffolding attention and perseverance skills in a diverse population of preschool children in Sweden, Learning and Individual Differences, 2024, 113, : Elsevier
Haake, Magnus och Gulz, Agneta, Det oumbärliga klassrummet : en framställning på kognitionsvetenskaplig grund, 2024, Natur och kultur, [Stockholm]
Nirme, Jens, Gulz, Agneta, Haake, Magnus och Gullberg, Marianne, Early or synchronized gestures facilitate speech recall — a study based on motion capture data, Frontiers in Psychology, 2024, 15, s. 13, : Frontiers Media S. A.
Ternblad, Eva-Maria, What happens if we put it on-screen? : Exploring students’ perception of and interaction with representations, feedback, and characters in virtual learning environments, 2024, Department of Philosophy, Lund University, Lund
Tärning, Betty, Gulz, Agneta och Nirme, Jens, Bridging the Headset : Engagement, Collaboration and Learning In and Around Virtual Reality, Presence, 2024, 33, s. 367–388, : MIT Press
Brännström, Jonas, Rudner, Mary, Carlie, Johanna, Andersson, Ketty, Johansson, Roger, Gulz, Agneta och Sahlén, Birgitta, The Influence of Language Background on Dichotic Listening in Primary School Children, Perspectives of the ASHA Special Interest Groups, 2023, 8 nr 2, s. 298–307
Intelligent, socially oriented technology VI : Projects by teams of master level students in cognitive science and engineering, 2023, Johansson, Birger, Gulz, Agneta, Haake, Magnus, Wallergård, Mattias, Nirme, Jens, Ternblad, Eva-Maria och Tärning, Betty, Department of Philosophy, Lund University, Lund
Taerning, Betty, Ternblad, Eva -Maria, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, A tale about facts and opinions : The impact of a drama intervention on middle-school students´ information literacy, Interaction Design and Architecture(s), 2023 nr 57, s. 65–81, : ASLERD
Ternblad, Eva Maria, Bagra, Sam, Gulz, Agneta, Haake, Magnus och Tärning, Betty, Are Pairs More Attentive Towards Feedback Than Individuals? A Glance into Feedback Neglect for Middle-School Students Using an Educational Game in History, Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL, 2023,, s. 115–122, : International Society of the Learning Sciences (ISLS)
Tärning, Betty, Ternblad, Eva Maria, Haake, Magnus och Gulz, Agneta, A Quest for Information-And Data Literacy : Can 6th Graders Make Informed Decisions?, ISLS Annual Meeting 2023, 2023,, s. 1969–1970, : International Society of the Learning Sciences (ISLS)
Tärning, Betty, Ternblad, Eva Maria, Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Sorting Out the Bad but Bringing in Filter Bubbles, ISLS Annual Meeting 2023, 2023,, s. 1971–1972, : International Society of the Learning Sciences (ISLS)
Sahlén, Birgitta, Brännström, Jonas, Waechter, Sebastian, Gulz, Agneta, Johansson, Roger, Carlie, Johanna, Dieden, Emmy och Andersson, Ketty, Teachers’ language learning activities and interactions in the classroom – can CPDs change the picture?, 2022
Silvervarg, Annika, Blair, Kristen, Cutumisu, Maria och Gulz, Agneta, Assessment of students’ feedback behavior in agame-based automated feedback system : A cross-cultural replication study, Proceedings of the 30th International Conference on Computers in Education, 2022,, s. 292–301, Kuala Lumpur, Malaysia : Asia-Pacific Society for Computers in Education
Tarning, Betty, Ternblad, Eva-Maria, Haake, Magnus, Gulz, Agneta och Nirme, Jens, Lessons Learned from a Study on Distractions in Virtual Learning Environments : Reliability, Ecological Validity, and an Elusive Social Component, Presence – Teleoperators and Virtual Environments, 2022, 28, s. 65–85, : MIT PRESS
Ternblad, Eva-Maria, Gulz, Agneta och Tarning, Betty, 'I know that I clicked but not if I read': An Exploratory Study Comparing Data Traces and Self-Reports on Feedback Engagement, 30TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTERS IN EDUCATION, ICCE 2022, VOL 1, 2022,, s. 73–82, : ASIA PACIFIC SOC COMPUTERS IN EDUCATION – APSCE
Tärning, Betty, Ternblad, Eva Maria, Haake, Magnus, Gulz, Agneta och Nirme, Jens, Lessons Learned from a Study on Distractions in Virtual Learning Environments : Reliability, Ecological Validity, and an Elusive Social Component, Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 2022, 28, s. 65–85, : MIT Press
Andersson, Annika, Tärning, Betty och Gulz, Agneta, Challenges for deploying math intervention in already challenged early childcare centers, 2021
Brännström, K. Jonas, Rudner, Mary, Carlie, Johanna, Sahlén, Birgitta, Gulz, Agneta, Andersson, Ketty och Johansson, Roger, Listening effort and fatigue in native and non-native primary school children, Journal of Experimental Child Psychology, 2021, 210, : Academic Press
Carlie, Johanna, Sahlén, Birgitta, Nirme, Jens, Andersson, Ketty, Rudner, Mary, Johansson, Roger, Gulz, Agneta och Brännström, K Jonas, Development of an Auditory Passage Comprehension Task for Swedish Primary School Children of Cultural and Linguistic Diversity, Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 2021, 64 nr 10, s. 3883, : American Speech-Language-Hearing Association
Gulz, Agneta och Haake, Magnus, Betydelsen av kritiskkonstruktiv återkoppling för elevers lärande : ett learning science-perspektiv, Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, 2021,, s. 266–295, Stockholm : Natur och kultur
Olofsson, Jonas, Gulz, Agneta, Billing, Erik, Falck, Andreas och Holm, Linus, Låt kognitionsvetenskap stärka lärarutbildningen!, Curie, 2021 nr 2021‑02‑09, Stockholm : Vetenskapsrådet
Silvervarg, Annika, Wolf, Rachel, Blair, Kristen Pilner, Haake, Magnus och Gulz, Agneta, How teachable agents influence students’ responses to critical constructive feedback, Journal of Research on Technology in Education, 2021, 53 nr 1, s. 67–88, : Taylor & Francis
Gulz, Agneta, Kjällander, Susanne, Frankenberg, Sofia och Haake, Magnus, Early Math in a Preschool Context : Spontaneous Extension of the Digital into the Physical, IxD&A, 2020 nr 44, s. 129–154, : Association for Smart Learning Ecosystems and Regional Development
Sökningar efter Agneta Gulz
Sök på Sören Ömans hemsida efter Agneta Gulz
Sök hela webben efter Agneta Gulz
Sök på regeringens och riksdagens hemsidor efter Agneta Gulz
Sök om Agneta Gulz förekommer i domstolsavgöranden
Sök kontaktuppgifter till Agneta Gulz på :
eniro.se | hitta.se | merinfo.se | mrkoll.se | ratsit.se




