Gå direkt till :
Visa info ( Klicka här )
Finns inte förarbetet, kommer du till startsidan för att söka förarbeten.
Förarbeten till :
Sök andra medverkande i offentliga utredningar :
Medverkande i utredning : Linda Fälth
Observera att flera personer kan ha samma namn och att stavningen av namnet kanske inte är helt perfekt.
Sören Öman har förmodligen inte medverkat i utredning med personen, men väl med många andra.
Visa information om utredningen från kommittéberättelsen ( Klicka här )
Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman
Dir. 2023:173 En tydligare kunskapsinriktning i läroplanerna [ pdf |
]SOU 2025:19 Kunskap för alla – nya läroplaner med fokus på undervisning och lärande [ pdf |
]Källa : Sveriges riksdag / Regeringskansliets rättsdatabaser
Linda Fälth har skrifter i biblioteksdatabasen ![]()
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Linda Fälth i biblioteksdatabasen
( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Linda Fälth i ![]()
Fälth, Linda och Selenius, Heidi, Läsa och skriva : undervisning på vetenskaplig grund, 2026, Studentlitteratur AB
Egerhag, Helén, Selenius, Heidi och Fälth, Linda, Feriearbetande ungdomars uppfattning om högläsning på fritidshem [Elektronisk resurs], HumaNetten, 2025, 54, 292–307
Fälth, Linda, Nilvius, Camilla, Carlsson, Rickard och Nordström, Thomas, Läs- och skrivundervisning för yngre elever [Elektronisk resurs], 2025, Stockholm
Fälth, Linda och Hallin, Anna Eva, Tidig läsundervisning med ljudningsmetoden : Phonics på svenska, 2025, Gleerups Utbildning AB
Fälth, Linda, Nilsson, Staffan, Björklund, Tobias, Svensson, Idor och Selenius, Heidi, Using digital technology for text comprehension [Elektronisk resurs] a single-subject design study on students with mild intellectual disability, European Journal of Special Needs Education, 2025, 1–15
Fälth, Linda, Läs- och skrivundervisning för yngre elever, 2025, Stockholm
Martinussen, Karin, Quist, Anna, Sjöberg, Kim, Fälth, Linda och Hallin, Anna Eva, Guldklassen Fk Lärarwebb 12 mån, 2025, Natur & Kultur Digital
Nordström, Thomas, Fälth, Linda och Danielsson, Henrik, Evaluating the Simple View of Reading Model [Elektronisk resurs] Longitudinal Testing and Applicability to the Swedish Language, Education Sciences, 2025, 15 nr 3
Almgren Bäck, Gunilla, Förebygga, överbrygga, utveckla [Elektronisk resurs] Tal-till-text och dess potential att främja elevers textproduktion i grundskolan, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Almgren Bäck, Gunilla, Mossige, Margunn, Bundgaard Svendsen, Helle, Rønneberg, Vibeke, Selenius, Heidi, Berg Gøttsche, Nina, Dolmer, Grete, Fälth, Linda, Nilsson, Staffan och Svensson, Idor, Speech-to-text intervention to support text production among students with writing difficulties [Elektronisk resurs] a single-case study in nordic countries, Disability and Rehabilitation, 2024, 19 nr 8, 3110–3129
Andersson, Annika och Fälth, Linda, Förskolebarns motivation att lära sig svenska som andraspråk [Elektronisk resurs], Mångfaldens Möten: Interkulturalitet, utbildning och lärande, 2024, 159–176
Axelsson, Annika, Faktorer som influerar barns språk-, läs- och skrivutveckling i didaktiska rum med särskilt fokus på föräldrar [Elektronisk resurs], 2024, Mälardalens universitet, Västerås
Egerhag, Helén och Fälth, Linda, Tidig läsutveckling på ett första- och ett andraspråk [Elektronisk resurs], Mångfaldens möten, 2024, 177–192
Fälth, Linda, Selenius, Heidi, Nilsson, Staffan och Svensson, Idor, Reading acquisition among students in Grades 1–3 with intellectual disabilities in Sweden [Elektronisk resurs], Dyslexia, 2024, 30 nr 3
Sand, Christina, Assisterande teknik – att ta till sig och producera text [Elektronisk resurs] Ett stöd för elever i anpassad grund- ochgymnasieskola, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Sand, Christina, Svensson, Idor, Nilsson, Staffan, Selenius, Heidi och Fälth, Linda, Speech-to-text intervention to support text production for students with intellectual disabilities [Elektronisk resurs], Disability and Rehabilitation, 2024
Egerhag, Helén, Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk – undervisning och tidiga insatser [Elektronisk resurs], 2023, Linnaeus University Press, Växjö
Egerhag, Helén, Selenius, Heidi, Fälth, Linda och Svensson, Idor, Decoding intervention for L2 students in Sweden [Elektronisk resurs] A single-subject design study, Reading in a Foreign Language, 2023, 35 nr 2, 247–269
Egerhag, Helén, Fälth, Linda, Nilvius, Camilla, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Promoting decoding among young students with Swedish as a first and second language within a response to intervention model [Elektronisk resurs], Journal of Childhood, Education & Society, 2023, 4 nr 2, 176–192
Fälth, Linda, Selenius, Heidi, Sand, Christina och Svensson, Idor, Decoding intervention for young students with mild intellectual disabilities [Elektronisk resurs] A single-subject design study, Journal of Intellectual Disabilities, 2023
Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Nilvius, Camilla, Lärares uppfattningar om arbete med läsförkunskaper i förskoleklass [Elektronisk resurs], HumaNetten, 2023, 51, 176–191
Fälth, Linda och Hallin, Anna Eva, Så löser vi läskrisen på lågstadiet, 2023, Näringslivets skolforum, Stockholm
Mossige, Margunn, Bundgaard Svendsen, Helle, Almgren Bäck, Gunilla, Svensson, Idor, Dolmer, Grete, Fälth, Linda, Berg Gøttsche, Nina, Rønneberg, Vibeke och Selenius, Heidi, Study Protocol [Elektronisk resurs] Text Performers—Using Speech-to-Text Technology to Support Students With Dyslexia During Text Production, Nordic Journal of Literacy Research, 2023, 9 nr 2, 99–123
Nilvius, Camilla, Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Examination of a multitiered RtI-model for identifying and supporting students at risk of reading difficulties in primary schools in Sweden [Elektronisk resurs], Scandinavian Journal of Educational Research, 2023
Roos, Helena, Fälth, Linda, Karlsson, Lena, Nilvius, Camilla, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Promoting basic arithmetic competence in early school years–using a response to intervention model [Elektronisk resurs], Journal of Research in Special Educational Needs, 2023
Linda Fälth har skrifter i SwePub hos Kungl. biblioteket (Artiklar och annat material av personer vid svenska lärosäten)
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Linda Fälth i SwePub ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Linda Fälth i SwePub
Egerhag, Helén, Selenius, Heidi och Fälth, Linda, Feriearbetande ungdomars uppfattning om högläsning på fritidshem, HumaNetten, 2025 nr 54, s. 292–307, : Linnaeus University
Elbro, Carsten och Fälth, Linda, Introduktion, Lära barn att läsa, 2025,, s. 15–20, : LegiLexi
Fälth, Linda, Nilvius, Camilla, Carlsson, Rickard och Nordström, Thomas, Läs- och skrivundervisning för yngre elever, 2025, Stockholm
Fälth, Linda och Söderlund, Göran, Minnets roll och kognitionsvetenskapens tillämpningar i utbildning, Kunskap och lärande, 2025,, s. 93–110, Malmö : Gleerups Utbildning AB
Fälth, Linda och Selenius, Heidi, Undervisning som främjar läsförmåga, Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning, 2025,, s. 13–32, Lund : Studentlitteratur AB
Fälth, Linda, Nilsson, Staffan, Björklund, Tobias, Svensson, Idor och Selenius, Heidi, Using digital technology for text comprehension : a single-subject design study on students with mild intellectual disability, European Journal of Special Needs Education, 2025, : Taylor & Francis Group
Nilvius, Camilla, Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Examination of a multitiered RtI-model for identifying and supporting students at risk of reading difficulties in primary schools in Sweden, Scandinavian Journal of Educational Research, 2025, 69 nr 1, s. 61–78, : Taylor & Francis Group
Nordström, Thomas, Fälth, Linda och Danielsson, Henrik, Evaluating the Simple View of Reading Model : Longitudinal Testing and Applicability to the Swedish Language, Education Sciences, 2025, 15 nr 3, : MDPI
Sand, Christina, Selenius, Heidi, Fälth, Linda och Svensson, Idor, Reading Ability and a Comparison of Reading and Listening Comprehension for Students Aged 16–22 with Intellectual Disability, International journal of disability, development and education, 2025, 72 nr 2, s. 247–262, : Taylor & Francis Group
Sand, Christina, Svensson, Idor, Nilsson, Staffan, Selenius, Heidi och Fälth, Linda, Speech-to-text intervention to support text production for students with intellectual disabilities, Disability and Rehabilitation, 2025, 20 nr 2, s. 408–415, : Taylor & Francis Group
Almgren Bäck, Gunilla, Förebygga, överbrygga, utveckla : Tal-till-text och dess potential att främja elevers textproduktion i grundskolan, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Almgren Bäck, Gunilla, Mossige, Margunn, Bundgaard Svendsen, Helle, Rønneberg, Vibeke, Selenius, Heidi, Berg Gøttsche, Nina, Dolmer, Grete, Fälth, Linda, Nilsson, Staffan och Svensson, Idor, Speech-to-text intervention to support text production among students with writing difficulties : a single-case study in nordic countries, Disability and Rehabilitation, 2024, 19 nr 8, s. 3110–3129, : Taylor & Francis
Andersson, Annika och Fälth, Linda, Förskolebarns motivation att lära sig svenska som andraspråk, Mångfaldens Möten: Interkulturalitet, utbildning och lärande, 2024,, s. 159–176, Växjö : Linnaeus University Press
Axelsson, Annika, Faktorer som influerar barns språk-, läs- och skrivutveckling i didaktiska rum med särskilt fokus på föräldrar, 2024, Mälardalens universitet, Västerås
Egerhag, Helén och Fälth, Linda, Att läsa på svenska som andraspråk i de tidiga skolåren, Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning, 2024,, s. 47–60, Malmö : Gleerups Utbildning AB
Egerhag, Helén och Fälth, Linda, Tidig läsutveckling på ett första- och ett andraspråk, Mångfaldens möten, 2024,, s. 177–192, Växjö : Linnaeus University Press
Fälth, Linda, Selenius, Heidi, Sand, Christina och Svensson, Idor, Decoding intervention for young students with mild intellectual disabilities : A single-subject design study, Journal of Intellectual Disabilities, 2024, 8 nr 4, s. 1095–1108, : Sage Publications
Fälth, Linda och Selenius, Heidi, Primary school teachers' use and perception of digital technology in early reading and writing education in inclusive settings, Disability and Rehabilitation, 2024, 19 nr 3, s. 790–799, : Taylor & Francis Group
Fälth, Linda, Selenius, Heidi, Nilsson, Staffan och Svensson, Idor, Reading acquisition among students in Grades 1–3 with intellectual disabilities in Sweden, Dyslexia, 2024, 30 nr 3, : John Wiley & Sons
Nilvius, Camilla och Fälth, Linda, Balanserad och ämnesövergripande läsundervisning, Att undervisa barn i skolstartsålder, 2024,, s. 117–128, : Gleerups Utbildning AB
Sand, Christina, Assisterande teknik – att ta till sig och producera text : Ett stöd för elever i anpassad grund- och gymnasieskola, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Alatalo, Tarja och Fälth, Linda, Skärp lärarstudenters utbildning i tidig läsundervisning, Vi Lärare, 2023, Stockholm : Sveriges Lärare
Alatalo, Tarja och Fälth, Linda, Skärp lärarstudenters utbildning i tidig läsundervisning, Läs- och skrivsvårigheter & Dyslexi, 2023 nr 3, Spånga : Svenska Dyslexiföreningen
Andersson, Annika och Fälth, Linda, How to think about preschool children with no knowledge of Swedish and low levels of motivation to learn the new language, 2023
Andersson, Annika och Fälth, Linda, On motivating children to learn a host language, 2023
Sökningar efter Linda Fälth
Sök på Sören Ömans hemsida efter Linda Fälth
Sök hela webben efter Linda Fälth
Sök på regeringens och riksdagens hemsidor efter Linda Fälth
Sök om Linda Fälth förekommer i domstolsavgöranden
Sök kontaktuppgifter till Linda Fälth på :
eniro.se | hitta.se | merinfo.se | mrkoll.se | ratsit.se




