Gå direkt till :
Visa info ( Klicka här )
Finns inte förarbetet, kommer du till startsidan för att söka förarbeten.
Förarbeten till :
Sök andra medverkande i offentliga utredningar :
Medverkande i utredning : Linda Fälth
Observera att flera personer kan ha samma namn och att stavningen av namnet kanske inte är helt perfekt.
Sören Öman har förmodligen inte medverkat i utredning med personen, men väl med många andra.
Visa information om utredningen från kommittéberättelsen ( Klicka här )
Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman
Källa : Sveriges riksdag / Regeringskansliets rättsdatabaser
Linda Fälth har skrifter i biblioteksdatabasen
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Linda Fälth i biblioteksdatabasen ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Linda Fälth i
Sand, Christina, Assisterande teknik – att ta till sig och producera text [Elektronisk resurs] Ett stöd för elever i anpassad grund- ochgymnasieskola, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Andersson, Annika och Fälth, Linda, Förskolebarns motivation att lära sig svenska som andraspråk [Elektronisk resurs], Mångfaldens Möten: Interkulturalitet, utbildning och lärande, 2024, 159–176
Egerhag, Helén och Fälth, Linda, Tidig läsutveckling på ett första- och ett andraspråk [Elektronisk resurs], Mångfaldens möten, 2024, 177–192
Sand, Christina, Svensson, Idor, Nilsson, Staffan, Selenius, Heidi och Fälth, Linda, Speech-to-text intervention to support text production for students with intellectual disabilities [Elektronisk resurs], Disability and Rehabilitation, 2024
Almgren Bäck, Gunilla, Förebygga, överbrygga, utveckla [Elektronisk resurs] Tal-till-text och dess potential att främja elevers textproduktion i grundskolan, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Axelsson, Annika, Faktorer som influerar barns språk-, läs- och skrivutveckling i didaktiska rum med särskilt fokus på föräldrar [Elektronisk resurs], 2024, Mälardalens universitet, Västerås
Fälth, Linda, Selenius, Heidi, Sand, Christina och Svensson, Idor, Decoding intervention for young students with mild intellectual disabilities [Elektronisk resurs] A single-subject design study, Journal of Intellectual Disabilities, 2023
Roos, Helena, Fälth, Linda, Karlsson, Lena, Nilvius, Camilla, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Promoting basic arithmetic competence in early school years–using a response to intervention model [Elektronisk resurs], Journal of Research in Special Educational Needs, 2023
Egerhag, Helén, Selenius, Heidi, Fälth, Linda och Svensson, Idor, Decoding intervention for L2 students in Sweden [Elektronisk resurs] A single-subject design study, Reading in a Foreign Language, 2023, 35 nr 2, 247–269
Selenius, Heidi och Fälth, Linda, Teachers' experiences of promoting young students' language development in inclusive settings [Elektronisk resurs], Journal of Childhood, Education & Society, 2023, 4 nr 1, 1–15
Egerhag, Helén, Fälth, Linda, Nilvius, Camilla, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Promoting decoding among young students with Swedish as a first and second language within a response to intervention model [Elektronisk resurs], Journal of Childhood, Education & Society, 2023, 4 nr 2, 176–192
Egerhag, Helén, Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk – undervisning och tidiga insatser [Elektronisk resurs], 2023, Linnaeus University Press, Växjö
Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Nilvius, Camilla, Lärares uppfattningar om arbete med läsförkunskaper i förskoleklass [Elektronisk resurs], HumaNetten, 2023, 51, 176–191
Nilvius, Camilla, Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Examination of a multitiered RtI-model for identifying and supporting students at risk of reading difficulties in primary schools in Sweden [Elektronisk resurs], Scandinavian Journal of Educational Research, 2023
Mossige, Margunn, Bundgaard Svendsen, Helle, Almgren Bäck, Gunilla, Svensson, Idor, Dolmer, Grete, Fälth, Linda, Berg Gøttsche, Nina, Rønneberg, Vibeke och Selenius, Heidi, Study Protocol [Elektronisk resurs] Text Performers—Using Speech-to-Text Technology to Support Students With Dyslexia During Text Production, Nordic Journal of Literacy Research, 2023, 9 nr 2, 99–123
Fälth, Linda och Selenius, Heidi, Primary school teachers' use and perception of digital technology in early reading and writing education in inclusive settings [Elektronisk resurs], Disability and Rehabilitation, 2022, 1–10
Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Egerhag, Helén, A cross-sectional study on reading among young L1 and L2 students in Sweden [Elektronisk resurs], European Journal of Special Needs Education, 2022
Nilvius, Camilla, Response to Intervention – en specialdidaktisk modell för att förebygga lässvårigheter [Elektronisk resurs] Från samlat forskningsläge till tillämpning i svensk skolkontext, 2022, Linnaeus University Press, Växjö
Hallin, Anna Eva, Danielsson, Henrik, Nordström, Thomas och Fälth, Linda, No learning loss in Sweden during the pandemic [Elektronisk resurs] Evidence from primary school reading assessments, International Journal of Educational Research, 2022, 114
Lundbäck, Birgitta, Specialpedagogik i Fritidshemmet [Elektronisk resurs] Från samlat forskningsläge till pedagogisk praktik, 2022, Linnaeus University Press, Växjö
Hallin, Anna Eva, Danielsson, Henrik, Nordström, Thomas och Fälth, Linda, No learning loss in Sweden during the pandemic [Elektronisk resurs] Evidence from primary school reading assessments, 2022
Fälth, Linda, Brkovic, Irma, Kerestes, Gordana, Svensson, Idor, Hjelmquist, Erland och Tjus, Tomas, The Effects of a Multimodal Intervention on the Reading Skills of Struggling Students [Elektronisk resurs] An Exploration Across Countries, Reading Psychology, 2022
Andersson, Ulrika B., Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning : teori och praktik, 2021, Upplaga 1, Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Linköping
Söderlund, Göran, Åsberg Johnels, Jakob, Rothen, Bodil, Torstensson-Hultberg, Ellen, Magnusson, Andreas och Fälth, Linda, Sensory white noise improves reading skills and memory recall in children with reading disability [Elektronisk resurs], Brain and Behavior, 2021
Fälth, Linda och Brkovic, Irma, Intervention Targeting Reading and Working Memory among Struggling Readers in Primary School [Elektronisk resurs], Medical Research Archives, 2021, 9 nr 11, 1–16
Linda Fälth har skrifter i SwePub hos Kungl. biblioteket (Artiklar och annat material av personer vid svenska lärosäten)
Visa skrifterna ( Klicka här )
Skrifter av Linda Fälth i SwePub ( visar bara de 25 senaste ) :
Observera att sökningen inte är helt perfekt och att flera personer kan ha samma namn.
» Sök själv efter Linda Fälth i SwePub
Almgren Bäck, Gunilla, Förebygga, överbrygga, utveckla : Tal-till-text och dess potential att främja elevers textproduktion i grundskolan, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Almgren Bäck, Gunilla, Mossige, Margunn, Bundgaard Svendsen, Helle, Rønneberg, Vibeke, Selenius, Heidi, Berg Gøttsche, Nina, Dolmer, Grete, Fälth, Linda, Nilsson, Staffan och Svensson, Idor, Speech-to-text intervention to support text production among students with writing difficulties : a single-case study in nordic countries, Disability and Rehabilitation, 2024, : Taylor & Francis
Andersson, Annika och Fälth, Linda, Förskolebarns motivation att lära sig svenska som andraspråk, Mångfaldens Möten: Interkulturalitet, utbildning och lärande, 2024,, s. 159–176, Växjö : Linnaeus University Press
Axelsson, Annika, Faktorer som influerar barns språk-, läs- och skrivutveckling i didaktiska rum med särskilt fokus på föräldrar, 2024, Mälardalens universitet, Västerås
Egerhag, Helén och Fälth, Linda, Att läsa på svenska som andraspråk i de tidiga skolåren, Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning, 2024,, s. 47–60, Malmö : Gleerups Utbildning AB
Egerhag, Helén och Fälth, Linda, Tidig läsutveckling på ett första- och ett andraspråk, Mångfaldens möten, 2024,, s. 177–192, Växjö : Linnaeus University Press
Fälth, Linda, Selenius, Heidi, Sand, Christina och Svensson, Idor, Decoding intervention for young students with mild intellectual disabilities : A single-subject design study, Journal of Intellectual Disabilities, 2024, 8 nr 4, s. 1095–1108, : Sage Publications
Fälth, Linda och Selenius, Heidi, Primary school teachers' use and perception of digital technology in early reading and writing education in inclusive settings, Disability and Rehabilitation, 2024, 19 nr 3, s. 790–799, : Taylor & Francis Group
Fälth, Linda, Selenius, Heidi, Nilsson, Staffan och Svensson, Idor, Reading acquisition among students in Grades 1–3 with intellectual disabilities in Sweden, Dyslexia, 2024, 30 nr 3, : John Wiley & Sons
Nilvius, Camilla och Fälth, Linda, Balanserad och ämnesövergripande läsundervisning, Att undervisa barn i skolstartsålder, 2024,, s. 117–128, : Gleerups Utbildning AB
Sand, Christina, Assisterande teknik – att ta till sig och producera text : Ett stöd för elever i anpassad grund- och gymnasieskola, 2024, Linnaeus University Press, Växjö
Sand, Christina, Selenius, Heidi, Fälth, Linda och Svensson, Idor, Reading Ability and a Comparison of Reading and Listening Comprehension for Students Aged 16–22 with Intellectual Disability, International journal of disability, development and education, 2024,, s. 1–16, : Taylor & Francis Group
Sand, Christina, Svensson, Idor, Nilsson, Staffan, Selenius, Heidi och Fälth, Linda, Speech-to-text intervention to support text production for students with intellectual disabilities, Disability and Rehabilitation, 2024, : Taylor & Francis Group
Alatalo, Tarja och Fälth, Linda, Skärp lärarstudenters utbildning i tidig läsundervisning, Vi Lärare, 2023, Stockholm : Sveriges Lärare
Alatalo, Tarja och Fälth, Linda, Skärp lärarstudenters utbildning i tidig läsundervisning, Läs- och skrivsvårigheter & Dyslexi, 2023 nr 3, Spånga : Svenska Dyslexiföreningen
Andersson, Annika och Fälth, Linda, How to think about preschool children with no knowledge of Swedish and low levels of motivation to learn the new language, 2023
Andersson, Annika och Fälth, Linda, On motivating children to learn a host language, 2023
Egerhag, Helén, Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk : undervisning och tidiga insatser, 2023, Linnaeus University Press, Växjö
Egerhag, Helén, Selenius, Heidi, Fälth, Linda och Svensson, Idor, Decoding intervention for L2 students in Sweden : A single-subject design study, Reading in a Foreign Language, 2023, 35 nr 2, s. 247–269, : University of Hawaii
Egerhag, Helén, Fälth, Linda, Nilvius, Camilla, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Promoting decoding among young students with Swedish as a first and second language within a response to intervention model, Journal of Childhood, Education & Society, 2023, 4 nr 2, s. 176–192, : Journal of Childhood, Education and Society
Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Egerhag, Helén, A cross-sectional study on reading among young L1 and L2 students in Sweden, European Journal of Special Needs Education, 2023, 38 nr 2, s. 233–244, : Taylor & Francis Group
Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Nilvius, Camilla, Lärares uppfattningar om arbete med läsförkunskaper i förskoleklass, HumaNetten, 2023 nr 51, s. 176–191, : Linnaeus University
Fälth, Linda, Brkovic, Irma, Kerestes, Gordana, Svensson, Idor, Hjelmquist, Erland och Tjus, Tomas, The Effects of a Multimodal Intervention on the Reading Skills of Struggling Students : An Exploration Across Countries, Reading Psychology, 2023, 44 nr 3, s. 225–241, : Taylor & Francis Group
Mossige, Margunn, Almgren Bäck, Gunilla, Svensson, Idor, Berg Gøttsche, Nina, Rønneberg, Vibeke, Dolmer, Grete, Selenius, Heidi, Fälth, Linda och Bundgaard Svendsen, Helle, Study Protocol : Text Performers—Using Speech-to-Text Technology to Support Students With Dyslexia During Text Production, Nordic Journal of Literacy Research, 2023, 9 nr 2, s. 99–123, : Cappelen Damm Akademisk
Nilvius, Camilla, Fälth, Linda, Selenius, Heidi och Svensson, Idor, Examination of a multitiered RtI-model for identifying and supporting students at risk of reading difficulties in primary schools in Sweden, Scandinavian Journal of Educational Research, 2023, : Taylor & Francis Group
Sökningar efter Linda Fälth
Sök på Sören Ömans hemsida efter Linda Fälth
Sök hela webben efter Linda Fälth
Sök på regeringens och riksdagens hemsidor efter Linda Fälth
Sök om Linda Fälth förekommer i domstolsavgöranden
Sök kontaktuppgifter till Linda Fälth på :
eniro.se | hitta.se | merinfo.se | mrkoll.se | ratsit.se