Hem: Teman: Offentliga utredningar:

Utreda konsumenternas rättsliga ställning när varor och tjänster betalas via telefonräkningen och därtill närliggande frågor (Ju 2011:F)

Offentlig utredning under Justitiedepartementet

Gå direkt till :

:
Exempel : Prop. 1975/76:105 | Prop. 1923:12 | Bet. 2008/09:UbU19 | SOU 1993:32.
Finns inte förarbetet, kommer du till startsidan för att söka förarbeten.

Förarbeten till :

SFS :

Utreda konsumenternas rättsliga ställning när varor och tjänster betalas via telefonräkningen och därtill närliggande frågor (Ju 2011:F) [ Avslutad 2012 ]

Offentlig utredning under Justitiedepartementet

Sören Öman har inte medverkat i denna utredning, men väl i många andra. » Utredningar med Sören Öman

Medverkande i utredningen ( 2 st. ♀ 1 ♂ 1 ) :

Emma Regnér  []  ( Sekreterare )

Observera att flera personer kan ha samma namn och att stavningen av namnen kanske inte är helt perfekt.

Utreda konsumenternas rättsliga ställning när varor och tjänster betalas via telefonräkningen och därtill närliggande frågor (Ju 2011:F)
Departement : Justitiedepartementet
Status : Avslutad
Tillkallade enligt regeringens bemyndigande : 2011-09-22
Direktiv för se PM, dnr Ju2011/6667/p
Utredningen har avgett :
Ds Köp av premiumtjänster och applikationer Konsumenternas rättsliga ställning när varor eller tjänster betalas via telefonräkningen, m.m.
Medverkande :
Torgny Håstad, f.d. jusitieråd, fr.o.m. 2011-11-01 t.o.m. 2012-08-31
Sekreterare : Emma Regnér, hovrättsassessor, fr.o.m. 2011-11-01 t.o.m. 2012-08-31

Källa : Sveriges riksdag / Regeringskansliets rättsdatabaser

Senast uppdaterad 2020-01-22 av Sören Öman